01 December 2012

p e n g a l a m a n






" awak tidak pernah bekerja?
jadi awak tidak ada pengalaman la.." 


" ye tuan..
saya belum bekerja...
saya juga tiada pengalaman bekerja...
namun...
saya ada serba sedikit pengalaman hidup..
yang boleh saya gunakan, saya akan ambil pengalaman saya itu walaupun tidak banyak...
walau bagaimanapun...
saya sangat berminat dengan bidang ini dan jika saya diberi kepercayaan dan peluang.. 
saya akan berusaha bersungguh-sungguh dalam kerjaya saya... "


*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  

.... itu antara ayat yang pernah saya guna semasa  ' interview' ...

sepanjang tahun ini.. dah tak ingat berapa kali... 
saya hadiri beberapa sesi interview dan peperiksaan.. 
dari bidang yang diminati sehingga bidang yang tidak ada kaitan dengan apa yang saya pelajari......
sama ada sektor kerajaan atau syarikat swasta...
dari sebesar syarikat sehingga sekecil sayarikat...
daripada utara hingga ke selatan tanah air..
semua saya pergi..

untuk menimba ...

P   E   N   G   A   L   A   M   A   N   


ingat  ye....

baik =       tauladan dan panduan...

 buruk =    sempadan dan hindarkan....







No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...